I've been to heaven, I've been to hell, I've been to Vegas and God nows where.

Helluuu! Hemma från Dalarna nu och har absolut inget att göra. Eller jo jag har skrivit lite vilket är kul. Ska fortsätta med det snart just so you know. Märkte idag att jag har typ en miljon texter på den här datan. Typ början på en berättelse som jag inte har orkat skriva klart.

Och bara för att jag inte har något att göra så lägger jag upp en nu. Alltså en text. Och ni kan ju kommentera vad ni tyckte. Eller inte... Äcsh, nu kommer den iaf.

Jag stod på dansgolvet och kände den dunkade musiken genom kroppen och gav mig nya idéer om hur jag kunde använda kroppen. Jag använde mig av metall stången som stod på golvet, jag använde mig av bar disken och framförallt använde jag mig av herrarnas knä. Det var dem herrarna som hade sagt till sina fruar att dem hade något viktigt för sig när dem egentligen skulle hit till baren med sina vänner, ta sig lite (eller mycket) sprit och titta på oss unga kvinnor som strippade framför dem.
Det jag och de andra kvinnorna gjorde var inget jobb. Vi var inte tvungna att komma hit kväll efter kväll. Vi fick ingen lön. Så det var inget jobb. Men vi gjorde det för pengar, inte pengar från någon lön utan pengarna vi fick instoppade under våra kläder av herrarna som vi uppträdde för. Såklart fick vi ännu mer om vi spenderade resten av natten med dem sen. Det låter groteskt men bor man under några plankor bredvid ett skjul i ett utav Thailands turist områden behövde man pengar. Tyvärr kunde inte jag ge herrarna ett ligg efter det här uppträdandet. Jag hade ett barn i magen.
Pappan?
Jo, det måste ju vara en av dem jag har gett ett ligg.
Och nu stod jag här på golvet med en väldigt stor mage i bara en svart dräkt som såg lite ut som en baddräkt. Kjolen som suttit fast i den låg avsliten på golvet. Jag ställde mig med rumpan mot en utav herrarna och tryckte den mot honom. Han slog mig lite lätt på rumpan och stoppade sen ner en bunt sedlar vid ryggens urringning. Jag fick ett stort leende på läpparna, vände mig om mot honom och gav honom en kyss på kinden.
Det var sent nu och dem flesta hade börjat dra sig hem förutom dem som hoppades på något extra. Killen som ägde stället ropade åt oss att dem stängde nu. I vanliga fall hade jag protesterat och mutat honom med en del kyssar och kanske ett ligg. Men inte nu, inte nu när jag hade ett barn i magen. Jag behövde komma hem, så jag tog upp min svarta kjol som låg på golvet och satte fast den runt min midja och gick ut från baren. Några herrar såg besvikna ut vilket jag kunde förstå. Jag var den absoluta stjärnan och såg bäst ut eftersom jag var yngst. De flesta var tjugo år eller över medan jag var sjutton. Sjutton år och gravid. Jag tittade ner på min mage och tänkte att det borde vara dags snart att föda barnet. Inte för att jag hade några kunskaper om det där men det borde inte vara så svårt. Jag var ju inte dum, jag visste ju att det skulle göra ont men jag hade vart med om mycket smärta så att föda ett barn skulle inte vara några problem.

Jag såg mitt hus eller vad man nu skulle kalla det. Det var fyra träpelare som jag och min vän Gavin hade satt upp och sen träväggar som gick upp till plåt taket. Utom väggen som vätte ut mot vägen. Där gick träväggen bara upp till hälften av pelaren, det fanns faktiskt en anledning till det. Dels för att jag och Gavin och jag inte hade tänkt på att jag behövde en dörr. Så det var så jag kom in till mitt hus. En annan anledning var att jag skulle sluta med att strippa och börja stå och sälja saker till turister. I alla fall när barnet har fötts. Vad jag skulle sälja hade jag ingen aning om men något kom jag väll på sen. Jag råkade skrapa upp lite på insidan av låret när jag klättrade över min halva vägg. Inne i huset satte jag upp en filt så att man inte skulle kunna titta in hur som helst. Sen tog jag av mig kläderna och stod ett tag framför spegeln. I spegeln stod det en kort väldigt tunn tjej med långt svart hår. Ögonen var mörka och omgivna av långa fransar som i vanliga fall brukar ha mascara på sig. Fast i sådana fall så var mascaran snodd. Det röda läppstiftet hade jag dock på mina fylliga läppar och den hade jag köpt själv. Jag torkade bort läppstiftet med min arm och lade mig på den tunna madrassen jag fått av Gavin som förmodligen hittat den på en soptipp, med en filt över mig. Jag strök mig över magen och viskade ’god natt vännen’ men fick såklart inget annat svar än en spark från magen. Efter att ha slutit ögonen föll jag in i en djup sömn.


Tada! Jag har inte läst igenom den och rättat stavfel och sånt så ni får stå ut med det (om ni ens läser det). Nu ska jag återgå till att skriva. Han en kul dag.

måste seriöst fixa den här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0