En dag

Hallå där gottfolk!
Idag är det första ridlektionen och jäklar vad jag har längtat! Ska bli skit kul även fast vi förmodligen bara kommer skritta lite. Ska berätta hur min dag har varit så här långt... Jag hade satt min väckarklocka på halv 11  men jag vaknar sju för att jag hör hur min familj håller på och gör sig i ordning när dom ska till jobbet. Som tur va somnade jag om. Sen klockan 10 ringer det. Det är alltså någon jävel som har ställt hem telefonen inne på mitt rum och nu så sitter morfar där och ringer och jag typ dog. Problemet är att han slutar aldrig att ringa och det går inte att klicka på upptaget så jag lider. Ni kanske undrar varför jag inte svarar och undrar vad han vill. Men såhär är det, morfar är gammal och sjuk och det spelar ingen roll vilken dag det är han tror ändå att det är lördag för det är då mamma kommer och hälsar på honom. Och det skulle inte spela någon roll om jag svarade och att det inte var lördag utan tisdag för han skulle ringa igen ändå och fråga samma sak.

Iaf jag ligger då i min säng och läser lite ur en bok jag fick av Fidde som heter 'En dag', lyssnar på den eländiga telefonen som fortsätter att ringa. Klockan halv 11 ringer min väckar klocka så jag suckar lite, går upp och börjar ta fram frukost. Det blir mjölk med flingor och ett juice glas. Jag vet, väldigt unikt.
Bara det att juicen var bland det äckligaste jag har smakat men jag heller i mig två glas och är sen nära på att spy upp de. Trevligt trevligt...

Ska nu skicka iväg lite bilder jag har lovat folk sen ska jag göra mig i ordning och sen blir det stallet.´
Så... Hur har er morgon varit?


Jä, morgonstund har guld i mun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0