.

Åter till Cold Mountain.
Somsagt var det den här jag såg idag. Älskar den. Skit bra och sorglig. Handlar om strax innan inbördeskriget i Amerika, flyttar en dotter till en präst till Coldmountain. Hon heter Ada och träffar en man där som heter Inman. Dom blir såklart förälskade men typ när dom har känt varandra i en dag så ska han ut i det här inbördeskriget. OCh dom saknar varandra skit mycket och sen handlar resten av filmen om hur Ada försöker klara sig själv och hur Inman försöker ta sig tillbaka till Coldmountain utan att bli dödad. Jag bölade lite för asså den var verkligen sorglig. Och jaa, ni borde verkligen se den. Fast i början är den lite rörig kanske vissa tycker...
 


Jag har ju också sett Fight Club men den är seriöst den sjukaste filmen jag någonsin sett så jag orkar inte ens försöka förklara;) Men den var också sjukt bra så titta på den :D

Har läst två böcker också.

Skuggkysst.
Det här är den tredje boken i en hel serie som heter Vampire Academy. Så för att inte berätta ngt i förväg så kan jag berätta om den första boken istället. Det handlar om vampyrer som är uppdelade i tre grupper. Först har vi moroi. Dom är oftast kungliga och har 'rent' vampyr blod i sig och ses finare en dom andra. En moroi har nästan alltid en eller flera beskyddare och dom här beskyddarna är dhampirer. Dhampirer är 'halvblod' kan man säga. Dom har liksom människoblod i sig. Den tredje sorten är strigoi. Dom är 'de onda'. Dom lever för att död och sådär. Men asså dom dödar moroi det är därför moroi måste ha beskyddare. Iaf, boken handlar då om en beskyddare som heter Rose. Hon och hennes bästa kompis Lissa (som är en moroi) har rymt från deras vampyr skola och har typ skit många personer efter sig som vill hämta tillbaka dom till deras skola. 
Asså den är skit bra och det är jätte mycket förbjuden kärlek hit och dit. och vampyrer som har kontakt med elementen. Rekomenderas verkligen :D
    

Skämmerskans dotter.
Min favorit bok innan jag läste Twilight. Andra gången jag läser den nu :) Handlar om en tjej som heter Dina. Dinas mamma är skämmerska vilket innebär att om hon ser någon i ögonen kan hon se alla onda handlingar personen har gjort och innerst inne skäms över. Dina har ärvt sin mors ögon och hon har inga vänner eftersom ingen k´vill titta henne i ögonen och allt är ganske jobbigt. Sen kommer det en man från en annan stad och hämtar Dinas mamma. Hon har blivit hämtad för att få en man skämmas över ett blodigt mord. Men är det verkligen han som har gjort det?
Jätte super mega bra! Det finns tre till böcker som heter Skämmer tecknet, Ormens gåva och Skämmar kriget :D LÄS DOM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0